04 July 2012

This is me.

I think it was a very funny coincidence that the day I decided to show my face (although in a very shy way) Elisabeth wrote an interesting post about putting a face to the blog author.
I do agree that seeing a blogger's face makes the blog more personal but don't think it's crucial. You decide your level of exposure. In this blog I avoid showing pictures of people in general and specially of friends and family, I don't like to expose them. As for myself, I have a terrible relationship with the camera and hate having my picture taken, it just doesn't feel comfortable. Also I'm usually the person behind the camera and 99.9% of the pictures I have I took them. But really, who cares? Time to get out of the comfort zone! So this is me, black and white and some contrast but me, in front of the entrance to the Barbican.


Picture taken by my boyfriend who has a talent for portraits.

Other faces: Sandra / Rike / Agata / Claire

8 comments:

  1. Hi there Sara, how very nice to see you :)

    ReplyDelete
  2. good morning, so nice to see you!
    rike

    ReplyDelete
  3. Vês, medo de quê? Estás tão gira!!
    Muito interessante o post da Elisabeth, não tinha lido :) Eu percebo o que dizes... e sinto-me dividida. Por um lado também não me sinto confortável a mostrar-me em fotos no blog (mesmo no facebook adiei colocar uma foto no perfil durante algum tempo!), por outro confesso que invejo o à vontade com que algumas pessoas partilham a sua imagem de modo tão natural - sem parecer intrusivo ou forçado - e, sim, acho que isso ajuda a ter uma maior sensação de proximidade em relação ao blogger que está do outro lado e não conhecemos pessoalmente.
    No entanto, com a publicação da revista IKEA tive que desligar-me desta sensação de desconforto e assumir-me! Afinal de contas, não valia muito a pena tentar esconder-me depois disso... e porque não? Desde que não nos exponhamos demasiado não há mal em dar-nos a conhecer um pouco mais :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obrigada!
      Também sinto alguma inveja de alguns bloggers que se expõem tão naturalmente - e alguns até vivem disso! :)
      Não acho que vá passar a mostrar-me mais mas foi uma experiência interessante.
      Acho que cada um define os limites da sua privacidade :)

      Delete
  4. Nice!!
    Há tantos anos que te leio e nunca vi uma foto tua!!
    a leitora fiel agradece ;-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Obrigada! Pronto! Agora se me vires na rua tens que dizer olá! :)

      Delete

Leave your comments, ideas, suggestions. And thank you for your visit!

Pin it

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...